8.7.2010

Midsummer roadtrip in Finland

Nyt kun oon parit superhehkutukset päässyt teille tuulettamaan, niin olis aika hieman kelata ajassa taaksepäin ja katsella ihanan kesäisiä kuvia meidän juhannuksesta höpsötysten kera :)

Juhannusaattona aloteltiin aamu ihanasti maittavalla aamiaisella meidän partsilla ja sen jälkeen alettiin sutimaan vähän seiniin väriä (pidän muuten vielä pienen hetken jännitystä yllä värien suhteen ;)). Iltapäivällä pistettiin auto ja itsemme pakettiin ja otettiin suunnaksi Saaran mökki Hauholla. Matkaevääksi lähti sisäfilettä, makkaraa, herkkusieniä, tomaatteja, maissia, viiniä, skumppaa ja namm vaahtokarkkeja, jotka kuitenkin meni pikkukakaroiden "parempiin" suihin (vieläkin potuttaa!)

Parin tunnin ajomatkan ja Jipun levyjen repeat kuunteluiden jälkeen päästiin perille ja meidät istutettiin heti lohikeitolle tai sanotaanko lohiliemelle - nopeat syö hitaat nääs. Nautiskeltiin ihanasta kesäillasta saunomisen ja hyvän seuran parissa. Yön hämärtyessä oli vuorossa "latobileet", joissa pääroolin vei ehdottomasti KARAOKE! no, voitte vaan arvata kuka siellä oli rääkymässä muiden tärykalvot hajalle. Onneksi rakas poikaystäväni ei antanut mun häpäistä itseäni yksin vaan liittyi mukaan tähän korvia hipovaan enkelikuoroon. Loppuyö menikin sitten itse kullakin pienessä sievässä ;)

Volvon takakontissa erittäin huonosti nukutun yön jälkeen käytiin heittämässä talviturkit järveen. Ai että vesi oli lämmintä! Vähän innostuttiin Saara-Marin kanssa ja otettiin pellehyppy-skaboja ja muita muikeita kisoja. Loppu juhannuspäivä menikin Saaran mökillä sluibailessa ja mahtavan makoisaa ruokaa masuun ahtaessa :D Erittäin onnistunut reissu, vaikka mulla ja Jompsulla olikin hieman eripuraa ton mökkikeikan suhteen.

Stara-Mari, Saaran suloinen pieni makkara

Alkuillasta napattiin auto allemme ja näpyteltiin navigaattoriin Jyväskylän Sokos hotelli. Matkan varrella käytiin kuitenkin katsastamassa, että Jompsun ja sen kämppiksien asunto oli vielä pystyssä - siellä kun ei kukaan näin kesäaikaan asustele. Ja joo, mun nurkissa toi mörkö nyt koko kesän matelee.. Eksyttiin myös iltakävelylle Jyväskylän keskustaa kiertelemään ja jotenkin hassusti mukaan tarttui myös pari pizzaa. Hotelliin päästyämme pistettiin heti lämmin bubblebath porisemaan ja hypättiin kylpyyn pizzojen ja skumpan kanssa :D this is what I call vacation!

Paljon paremmin nukutun yön jälkeen käytiin maistelemassa Jyväshovin aamiaisantimia ja pakko sanoa että NAM! namnamnam. Ja muutenkin tosi kiva aamiasravintola, Torrero, jonka "terassilla" nautittiin auringon paisteessa karjalanpiirakoita ja suklaakakkua :) Suosittelen koko hotellia itsessään, oli niin viihtyisän kotoisa.

Päivän suunnitelmana oli tutustuminen mun uuteen kotikaupunkiin, Jyväskylään, jonne olis nyt sitten muutto edessä viimeistään 7.10, jos kaikki menee suunnitelmien mukaan. Ollaan me kuitenkin jo asuntohakemukset yms laitettu menemään.. aika jännittävää.. :) No mutta takaisin nyt kuitenkin astialle.Käppäiltiin monen monta tuntia ympäri Jyväskylän harjuja, metsiä, järviä, katuja ja kauppoja. Hellyyttävintä oli mun oman turistioppaan esittelyt: "Tässä on sitten posti, jonne voit pyöräillä viemään joulukortteja. Tässä on pesula, jos meidän pesukone hajoaa.." awww.

Päivä Jyväskylässä oli loistava ja mä tykästyin siihen kaupunkiin ja paljon. Ihanaa kun luonto on kokoajan läsnä ja ihmiset on niin rennon iloisia (ainakin ne, joihin törmäsin). Luulenpa, että hyvin tuun sen vuoden pari siellä viihtymään :) Illalla käytiin vielä Memphiksessä syömässä hyvin ennen kun jatkettiin matkaa Kylmäkoskelle, Jompsukan mökille.

Matkan varrella oli niin kaunista, järviä punertavassa ilta-auringossa, vihertäviä peltoja ja upeita kallioita. VAU! Olihan meidän pakko pysähtyä vähän fotoilemaan.. :) ja söpöilemään.

Ja sitten nukkumatin tullessa Volvon takaluukkuun hirsiä vetelemään Kylmäkosken varrelle, eihän meillä mökkiin tietty avaimia ollut mukana.. Ei unohdeta pikkuruisia yöhömpsyjä ;)

PARAS JUHANNUS IKINÄ.

1. Ihanaa Jannina! Näytät niiiin onnelliselta. Ja sen onnellisuuden pystyy aistimaan näistä sun teksteistäkin! Mee likes alot!!!

2. Voi Jansku senkin pikku mönkijä!IHANAA IHANAA IHANAA että sun elämässä kulkee kaikki just niinkun pitääkin :) Mut harmi et postaukset on vähentyny ;)

3. Sartsa: Mmmmmh, ei tätä oikein voi peitellä mitenkään, vaikka kuinka yrittäisi! :D Tällä hetkellä oon niin onnellinen, että tekee mieli ihan itkeä ilosta! kaikki on todella hyvin <3 toivottavasti sullakin siellä Alanyassa!

Marke: (käytänkö kenties PIKKASEN liian usein sanaa "ihana"? hahaha) Tiedätkö Marke, mustakin on ihanaa, että elämä on tällä hetkellä niin oikeilla raiteilla, ei paremmin vois olla.. Ja nyt on loma, postaustahtiin nopsaan kuule yritän taas päästä! :)

Jätäppä kommenttia, ihan mitä vain :) asiallista kuitenkin, kiitos!