27.11.2012

Enjoying Los Angeles

Eihän siinä kun päälle viikko mennyt "viikonlopusta selvitessä" :D Hahhah, aika kiirettä on pitänyt, meillä oli isovanhemmat Suomesta kyläilemässä ja olin koko viime viikon aika homeless tässä talossa: isovanhemmat laitettiin nukkumaan mun huoneeseen. Käytössä niillä oli mun ihana King Size-sänky, mun iso vaatekaappi sekä mun kylppäri. Minä puolestani raahasin matkalaukkuni yläkerran toimistoon, säilöin loput vaatteet siivouskomeroon ja joka ilta petasin itelleni pedin sohvalle. Oli ihanaa, kun oli vieraita, mutta thank god - arki I love u! 

Jep, mutta tosiaan takaisin viikonloppuun Losissa. Tapasin espanjalaisen Martan muutama viikko sitten Long Beachilla ja nyt ollaan jo pari viikonloppua yhdessä vietetty ja hauskaa on ollut! Surautin autolla hakemaan Martan Long Beachilta ja otettiin suunnaksi meidän couchsurfing host, Tim, joka asuu Venicessä.


Mä en oo ikinä eläessäni kokeillut couchsurfingiä ja kerta se oli ensimmäinen - erittäin hyvä sellainen :) Erityisesti Losissa kannattaa olla äärimmäisen varovainen tuntemattomien kanssa, mutta meillä kävi kyllä huippu tuuri - Martan kaveri oli aiemmin couchsurffannut Timin luona ja suositteli kovasti. Huh, onneksi suositteli! Tim oli ihan huikea tyyppi ja mun peti ainakin olkkarinlattialla oli niin mukava kaikkine patjoineen ja tyynyineen (.. ja niine promilleineen), että oksat pois! 

Mutta siis, Tim ja joku sen friikkikaveri lähti meidän mukaan illalla Santa Monicaan baareilemaan. Eka istuskeltiin Timin kaverin baarissa ja sen jälkeen ihan sattumalta eksyttiin pieneltä ja tunnelmalliselta ruokaravintolalta näyttäneeseen paikkaan, joka sisältä olikin ihan jotain muuta: aivan huikee bailuparadise! :D Siellä me sitten rokattiin tanssilattialla ja kumottiin mojito jos toinenkin. Ehkä myös muutama tequila..


Täällähän tulee pilkku klo 1.30AM, joten pakkohan sitä on aina jotain pientä afterpartya kehitellä. Sullouduttiin 8 henkilöä (!!! apua) Timin kaverin autoon ja suunnattiin jatkoille. Mut sai houkuteltua matkaan mukaan sanoilla icecream ja jacuzzi. Ja johan oli huvittavat afterpartyt :D Marta nukahti ilmapatjalle, pojat soitteli kitaraa, mä mättäsin jätskiä käsilläni silmät killissä ja huudatin youtubesta Jukka Poikaa. Yhtäkkiä päätin, että NYT minä menen sinne poreammeeseen ja tarrasin ekan tyypin mukaan näyttämään, että missä se on. Siellä sitten istuskelin yksinäni lauleskellen edelleen sitä Jukka Poikaa, kunnes joku naapureista tuli valistamaan kellonajasta. Ups. Päästiin sitten taksilla takaisin Timin luokse ja voitte vaan kuvitella, kuinka jokainen meistä sammui kuin seinäkello silloin klo 7AM aamulla..


Seuraava päivä meni pitsaa syödessä, Santa Monicassa tallustellen ja lisää pitsaa syöden (tervetuloa taas takaisin kaikki pudotetut rakkaat kiloni!) Oltiin varattu seuraavalle yölle 8hlön huone Venice Beachilta ja tavattiin illalla hotellilla Martan serkku ja sen kavereita Espanjasta. Ihanaa porukkaa, mutta mun yläpunkka vei kyllä niin voiton höpöttelystä :D


Sunnuntaiaamulla olikin sitten hiukkasen virkeämpi olo ja lähdettiin ihmettelemään Venice Beachin menoa. On se kyllä niin kummallisen mielenkiintoinen paikka että. Klo 10 aamulla ensimmäiset Weed Doctorit alkaa ottaa asiakkaita ostoksille, skeittiparkki on täynnä lautailevia nuoria, useampi vastaantulija laulaa hoilottaa itsekseen.. It's a must see place - suosittelen. 


Venice Beachin jälkeen ajettiin Manhattan Beachille, jossa en oo koskaan käynyt. Ihana pieni tunnelmallinen rantakylä lähellä Losia ja niin aito meininki! Syötiin mahtava brunssi avokadoineen, jonka jälkeen käppäiltiin rannalla ja piipahdettiin pierillä olevassa merimuseossa.

Ihana viikonloppu, mutta mä kyllä huomaan olevani jo paljon vanhempi kuin edellisellä kerralla (oikeestiko, siitä on 3 vuotta!) Olin nimittäin elämäni onnellisin kun pääsin käpertymään toimiston pikkuruiselle sohvalle omaan rauhaan. Hahhaha, this is what happens when u get old! Ehkä mä jaksan, lupaan ainakin tsempata ;)

Mitäs muuta, thanksgiving oli ja meni, samoten kiitospäivän aamuna juostu Turkey Trot (tästä todellakin lisää myöhemmin :)). Kerettiin myös Martan kanssa valloittamaan San Diego viime viikonloppuna. Sää on hyvä, syksy / talvi alkaa kylläkin täällä jo näkyä punertavissa puissa sekä viilenevissä illoissa. Ja JOULU on täällä! :D Jokaikinen kauppa on soittanut jo viikonpäivät pelkkää Jinglebellsiä ja jokaista taloa koristaa mitä upeammat jouluvalot. It's here soon! Pusuja 

Ps. My boyfriend is going to be here in 20 days ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätäppä kommenttia, ihan mitä vain :) asiallista kuitenkin, kiitos!