11.6.2010

"Muistatko miltä tuntuu, juopua kesäyönä, hölmöstä rakkaudesta"

..Kastella jalat heinikossa, suudella poikaa aidan takana, siellä missä nokkoset lakastuu..Ihanaa kun on kesä - ulkona tuoksuu ja näyttää niin nätiltä. Kukat on täydessä väriloistossaan ja on niin valoisaa :) Linnut visertää ja ai että tätä lässytystä! On meillä toki kotonakin vähän viidakko päässyt valloilleen:


Mä sekoon kukista kesäisin aina ihan täysin. Tykkään kykkiä puskissa ja mättäissä ja poimia kukkia ihan liikaa. Yleensä mä vielä teen sen keskellä yötä ja naapurit pitää mua aivan hulluna..

Naapureista puheen ollen.. Meidän taloyhtiössä on niin omituinen tapaus, et oikeesti nousee karvat pystyyn kun edes ajattelen tätä. Okei, nyt tulee pitkä sepostus.

Joku kuukausi sitten sain iltamyöhällä kirjekuoren mun postiluukusta (normaalisti postit tulee postilaatikkoon, joka on roskakatoksen vieressä), jossa luki näin:

"Jannina, sain viime yönä kellarista kiinni kaksi hiipparia, jotka keikkas kamaa kellarista. Mulla on sulle jotain kuuluvaa. Tule käymään tai soita. T.Pekka (sun päällä) +358 40 123 XXXX" (nimi muutettu)
Okei, miks tämä kyseinen naapuri on kirjottanut SUN PÄÄLLÄ eikä esim. että sun yläkerrassa? no aivan sama, ajattelin. Kello oli jo yli kymmenen illalla ja päätin tekstata ja kysyä, että onko liian myöhäistä tulla hakemaan niitä mulle mahdollisesti kuuluvia tavaroita. Unohdin asian täysin ja kun kävin noin tunnin päästä katsomassa mun kännykkää, niin olin saanut kaksi tekstaria ja kolme puhelua - Pekalta. Samalla hetkellä joku koputtelee ovelle ja mennään mun poikaystävän kanssa hieman ihmeissämme avaamaan. No Pekkahan se siellä. Juteltiin jonkin aikaa siinä mun ovella ja tämä Pekka kovasti elehtien kertoi, kuinka "narkkarit" oli varkaissa kellarissa ja miten kiinnijäädessä toinen niistä, nainen, oli ehdottanut seksiä ja muita tollasia juttuja, ettei kellarimurrosta tehtäis poliisi-ilmotusta. Pekka ei kuulemma halua poliisien kanssa olla tekemisissä, joten oli itse ottanut kummankin varkaan tiedot ylös henkkareista.

Pekka lähtee viemään meitä kotiinsa ja olkkarin sohvalla odottaa omituinen röykkiö. Tunnistin heti itelleni kuuluvat tavarat: valokuvia, kalentereita ja päiväkirjoja. Jo tässä vaiheessa heräs pienet epäilykset. Sohvalta löytyy myös muita muille kuuluvia tavaroita: seksileluja, rooliasuja yms. Hetkinen. Kuka varastaisi tollasta kamaa? Aloin katselemaan omia vanhoja valokuviani ja Pekka tulee viereen, osoittaa Sofian kuvaa ja kysyy innokkaana, että kuka tuo on. Kerron, että se on paras ystäväni Sofia, mut että tää on TOOOSI vanha kuva, nykyään neiti on niin paljon kauniimpi. Huomaan Pekan kirkastuneen katseen ja vaihdan puheenaihetta. Suomeksi: Aloitan lauseen, Pekka keskeyttää ja alkaa selittämään mitä ihmeellisimpiä tarinoita siitä kuinka hän on ollut Haitissa tappamassa ihmisiä, kuinka hän on käyttänyt sitä ja tätä huumetta ja kuinka hän ex-vaimonsa kanssa harrasti sitä ja tätä masokismiseksiä yms. Hassuinta on se, että Pekka kuitenkin vaikuttaa ylikiltiltä, tosi mukavalta ja hauskalta tyypiltä. Mentiin kotiin ja kummatkin todettiin, että aika rento tyyppi, kova puhumaan. Samalla mun katse ja kuulo kiinnittyy putkirempan takia katossa olevaan reikään, joka siis johtaa Pekan lattiaan. Pekka yskäsee ja me kuullaan se. Nice.

Seuraavana päivänä kävin lainaamassa imuria mun isovanhemmilta ja Pekka sattui parkkipaikalla huomaamaan sen ja kysäisi rohkeasti josko saisi imuria lainata, koska oma ei toimi. Tokaisin, että joo, pieni hetki imuroin eka itse ja tuon sen sitten sulle. Vähän ajan päästä Pekka oli oven takan kolkuttelemassa ja kyselemässä, josko olin jo valmis imuroinnin kanssa. Pekka myöskin kysyi, voiko tulla katsomaan minkälainen mun kylppäristä tuli. Pidin pienen "tourin" asunnossani ja ojensin imurin Pekalle. Hän ei kuitenkaan lähtenyt vaan linnottautui sohvalleni ja alkoi muka huomaamattomasti hivuttaa hupparinsa vetskaria auki, alla ei ollut mitään. Pekka taas selitteli ummet ja lammet eikä oikein älynnyt, että ois jo aika lähteä. Kuvaili myöskin hyvin yksityiskohtaisesti, miten viimeyönä oli kuunnellut, kuinka "poikaystäväni saa mut ihanasti kikattelemaan ja ähisemään." Jouduin sitten toteamaan, et nyt on pakko mennä nukkumaan, tuotko imurin vielä tänään takaisin vai vasta huomenna. Pekka kertoi tuovansa imurin vielä tänään ja kehotti mua "laittamaan jotain kivaa päälle sillä välin kun itse on imuroimassa". Creepyyyyy.

Kun hän tuli tuomaan imurin, ei paitaa ollut enää ollenkaan päällä ja hän kertoi keksineensä loistoidean: minä, mun poikaystävä, pekka ja Sofia "HÄNEN TULEVA KAUNIS VAIMONSA" lähdetään pitkälle viikonloppulomalle Barcelonaan eikä ollenkaan haittaa ettei mulla oo kesälomaa, koska hänen veljensä vaimo on lääkäri ja kirjottaa saikkua niin paljon kun haluan. Tylynä sanoin, et joo, mun poikaystävä ei tykkää Barcelonasta ja toivotin hyvät yöt.

Seuraavina päivinä aloin saamaan viestejä yläkerran Pekalta SOFIAAN liittyen, kuinka hän ei jaksa enää odottaa Sofian tapaamista ja että jännittää ymsyms. Sairasta. En vastannut mihinkään ja aloin olla kotona tosi vainoharhanen: me kuiskittiin, ettei yläkertaan kuulu mitään, ovet laitettiin turvalukkoon ja kovasti pohdittiin, että kelle/minne vois ilmottaa tosta.

NO SITTEN, eräs ilta mun toinen naapuri Anssi soittaa mulle hieman ihmeissään ja kertoo mitä äsken oli tapahtunut parkkipaikalla. Pihaan oli kurvannut musta mersu, josta oli noussut kaksi pukumiestä, käynyt yläkerrassa ja tullut takaisin parkkipaikalle. Anssi oli ystävällisesti kysynyt, että noo, alkaako putkiremppa olla jo valmis ja oli saanut vastaukseksi, että joo, mut et ikinä arvaa mitä on tapahtunut. Miehet oli vienyt Anssin yläkertaan, PEKAN kämppään ja kertonut, että joku on luvatta muuttanut heidän asuntoonsa sillä välin kun he ovat olleet katsomassa futiksen MM-kisoja Saksassa. Anteeks MITÄ!?

jeps, tällasta meillä. Pekka edelleenkin asuu mun yläkerrassa, on todella mukava, kuitenkin tosi ahdistava ja mä välttelen sitä kaikin mahdollisin tavoin. Oon ilmottanut taloyhtiölle tästä oudosta kuviosta, olin poliisillekin ilmoitusta tekemässä, mut sit alettiin miettiä, et mistä sen ilmotuksen tekisi, eihän se oo mun asia, jos se siinä yläkerrassa luvatta asuu. En tosiaan tiedä mikä on homman nimi, mut ahdistaa ja ei oo kivaa..

No siinäpä vasta pitkä sepostus, mut tota ei vaan yksinkertasesti voi lyhyemmin selittää!



Eips muuta, nyt alan ahertaa töiden parissa :)

14 kommenttia:

  1. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  2. Siis mitä helvettiä?!? :O Siis oliko tää Pekka muuttanut pukumiesten kämppään vai mitä?Ihan sairasta käyttäytymistä.Pitää olla jotain kopassa vinksin et tommoseen pystyy...jotenkin säälittävää et ei ole jo hoidossa tms.
    Mut tosi ihanan näkösiä kimppuja oot saanu tehtyä luonnonkukista!! :)

    VastaaPoista
  3. Hui kun alkoi itseäkin ahdistaa toi kuvio.. Ole varovainen! Ihania kukkia, kesä on kyllä ihan parasta :)

    VastaaPoista
  4. Peppa: Joo, Pekka oli muuttanut pukumiesten kämppään luvatta, jos niihin on uskomista. Ihmettelen kuitenkin suuresti, että jos toi pitää paikkaansa, niin miksi se Pekka edelleenkin lymyilee siellä mun yläkerrassa, en hiffaa!! ja Pekalla ei kyllä oo kaikki himassa tuolla yläkerrassa, pää sekasin, selittää niin sairaita juttuja kokoajan huumeisiin, aseisiin ja seksiin liittyen että..

    Onneks kukat piristää kotona vaikka ylhäällä asuukin hullu :)

    Maija: Todellakin ahdistaa, varsinkin ajatus siitä, että yläkerran "Pekalla" on mun puhelinnumero, se on selannut mun valokuvia ja päiväkirjoja läpi, se selittää muille naapureille kuinka "alakerran pimatsu on kova ääntelemään" ymsyms. Not nice.

    Kesä kyllä piristää ja onneks ei tartte kykkiä 24/7 kotona neljän seinän sisässä kun on näin ihana kesä :)

    VastaaPoista
  5. Hyi kauhea, alkoi vähän ahdistaa itseäkin. Olisin itse varmaan harkitsemassa jo jotain muuttoa enkä ainakaan uskaltaisi olla yksin kotona. Etenkin jos se ukko tulee koputtelemaan ovia ja kertomaan ties mitä juttuja. Hyihyihyi. Koeta kestää siellä!

    VastaaPoista
  6. Nora: Ahdistaa ihan törkeesti tää tilanne enkä ymmärrä, että miksi se EDELLEENKIN asuu siinä!? ja oikeesti, mua hirvittää ajatus siitä, et se tietää musta ihan liikaa! Aivan varmasti sen ajatuksena on ollut "olla sankari, joka ottaa kiinni varkaat" ja näin päästä mun elämään. On varmaan myöskin kuvitellut, että mulla on kauheita kiitollisuuden tunteita ja että päästäisin sen joka ilta "kaljalle/kahville" yms. Hirveetä, yök. Tähän kuvioon liittyy vielä niin monta pientä yksityiskohtaa, että oksat pois. Ja ne yksityiskohdat ei ole ollenkaan kivoja..

    Muuttoa mäkin aloin harkitsemaan ja vakavasti, mut koska kämppä on mun oma, siinä on tällä hetkellä putkiremontti niin olis myymisessä mennyt monta kuukautta. Ja koska tilanne on nyt hieman rauhottunut, niin ehkä me pärjätään.

    Sillon kun mun poikaystävä lähti takaisin opiskelukaupunkiinsa yhdeksi yöksi, just se ilta kun Pekka tuli "imuria lainaamaan", olin niin paniikissa, et jouduin hakemaan äidiltä Lotan, Rottweiler, lainaksi.

    Hhhhrrrrrr, kylmät väreet, mut me jaksellaan tän tilanteen kanssa vielä, jos joku tässä nyt muuttuu, niin se on poliisin puheille sitten!

    VastaaPoista
  7. VIHDOINKIN OLEN TÄÄLLÄ!! FINALLY! tässä meneeki mun ilta kun lueskelen uuden jutskat.. ;) on muuten aika hauskaa et luen näitä vaik jo tiedän kaiken oikeestaan :D

    -soffu!!

    VastaaPoista
  8. Sofia: PUPII! jeejee<3 olikin jo ikävä sinua. welcome back!

    VastaaPoista
  9. Hei apua toi on tosi pelottavaa :O Mä olisin ainakin soittanu johonkin auttavaan puhelimeen :D

    VastaaPoista
  10. jonna: no en löytänyt googlesta auttavaa puhelinta :(

    VastaaPoista
  11. Siis tää kuulostaa siltä kun olis suoraan jostain kauhuleffasta!

    VastaaPoista
  12. Sini: No tästä ainakin sais kivan psykopaatti-leffan aikaseks :D onneks pikkuhiljaa on tilanne alkanut hieman rauhottumaan ton yläkerran hullun kanssa..

    VastaaPoista
  13. Hyyyyyiiii. Löytyypä omituisia hiippareita. Mutta niin, jos hän ahdistelee niin onhan se sitten sinun asia ja ilmoituksen voipi hyvin tehdä. Mutta toivottavasti Pekka häipyypi ja äkkiä!

    VastaaPoista
  14. Susette: Totta turiset! Onneks Pekka tosiaan on hieman maanrakoon vajonnut, ehkä se meni itseensä ja älys että on ihan hemmetin pelottava noiden kaikkien temppujensa kanssa!!

    VastaaPoista

Jätäppä kommenttia, ihan mitä vain :) asiallista kuitenkin, kiitos!