24.6.2010

Juhannus

Huomenna olis sitten jo juhannusaatto! En vieläkään ymmärrä, että kesä on vihdoin täällä ja että kohta se on jo ohi, pian on jo heinäkuu :o mä en oo vielä kertaakaan käynyt uimassa, aurinkoa ottamassa enkä muutenkaan muita kesäisiä juttuja tekemässä. Jädenkin söin toukokuussa kun näpit oli vielä täysin jäässä! No, toivotaan että viikonloppuna ainakin yksi noista edellämainituista tulee muuttumaan, mä aijon heittää vihdoin ja viimein talviturkkini järveen :)

Ollaan Jompsun kanssa suuntaamassa kohti Hauhoa, mun kaverin Saaran mökkiä. Siellä on luvassa vähän isommat juhannuspirskeet - tiedossa telttailua mökin pihalla, grillaamista, juhannusbrunssia, ulkopelejä, lavatansseja sekä karaokea. Ah, kuulostaa täydelliseltä. Mun ensimmäinen mökkijuhannus! Kaikki edelliset juhannukset on joko töissä vierähtänyt tai sitten oon vaan möksännyt kotona.

Lauantaina me otetaan miekkosen kanssa auto allemme ja huristellaan kohti Jyväskylää; varattiin hotellihuone ja aijotaan mennä ihanalle juhannusillalliselle johonkin pieneen ja tunnelmalliseen ravintolaan. Maanantaihin asti olis tarkoitus sekoittaa Jyväskylän pakkaa ja nauttia ihanasta kaupungista, jossa tulen 99% varmuudella tulevana syksynä asumaan, UPS, ei mun sitä pitänyt vielä kertoa.. :D


Ja jee, juhannuksen jälkeen on meillä kummallakin aikaa vaikka huru mycket keskittyä tohon kodin remppaan, kyllä siitä ihana tulee! Eilen käytiin maaliostoksilla ;) mä paljastan teille ensi viikolla mitkä värit saatiin arvottua seinille ja että miltäs siellä kotona tällä hetkellä näyttääkään.

Minkälaisia juhannussuunnitelmia teillä muilla? Mökille, festareille, kotona? :)

Ps. Marke, hähähää mä syön koko juhannuksen pelkkää lohta vain sun kiusaksi, lällälläää!
Pps. Kuvat täältä ja täältä

10 kommenttia:

  1. Mulla on ihan hassu tunne kun ei täällä mitään juhannusta juhlita :D Eikä oikein pääse itsekään siihen fiilikseen niin menee juhannus tältä vuodelta ohi :o Outoa, mutta ensi vuonna pitää juhlia sitten tämänkin vuoden edestä :)

    Kivaa juhannusta kuitenkin sinne! :)

    VastaaPoista
  2. Vautsi, Jyväskylään! Se on ihana pikku kaupunki :) Ja on se kyllä kiva vaihtaa maisemaa välillä, toivottavasti kaikki menee suunnitelmien mukaan ja pääset lähtemään! Mikä syynä moiseen maisemanvaihdokseen?

    VastaaPoista
  3. Jkl :D Mä asun täällä. Mites sä kämppääs remppaat ihan innolla, jos oot vaihtamassa kuitebnkin kotipaikkakuntaa? :D

    VastaaPoista
  4. VOI JANSKU SENKIN &¤%#"##¤%!!! :D Lisää siihen vielä uudet perunat ja munavoi, niin kaikki on täydellistä! Aaaw. Viime juhannus Suomessa tais olla 2007, auts!

    VastaaPoista
  5. Siis miksi remontoit hulluna kämppääsi, jos syksyllä jo muutat toiseen kaupunkiin :o

    VastaaPoista
  6. Nora: Ymmärrän sua täysin. Mä vietin viime vuonna vapun Jenkeissä, eikä sitä pääse fiilikseen ollenkaan, kun ei kukaan oikeen tiedä mistä on kyse. Mut juhannus on kyllä pahempi, sanoisin. Koita pärjätä, ihan kohta pääsetkin jo syömään ihania suomalaisia ruokia, nauttimaan Suomen suvesta (jos siis oikein muistan, että sulla ihan pian on tulo kotiin) ja tekee kaikkee muuta niin suomalaista että oksat pois :)

    Annika S: Mä tykästyin Jyväskylään tän meidän pikavisiitin aikana! Ihanaa, kun on luonto niin läsnä kokoajan siellä :) Mä oon hakenut humanistisen ammattikorkeakoulun jokaiselle kampukselle (Kauniainen, Turku, J-kylä) ja toivon kovasti pääseväni sisään. Suunnitelmissa on lähteä Jyväskylän kampukselle "vaihtoon" :) poikaystävähän se vähän perässä vetää tonne Jyväskylään, mut ei nyt vielä varmaksi mennä mitään sanomaan ton muuton suhteen! Kyllä me silti paljon ollaan kämppiä kateltu ja hakemuksia laiteltu. Ja sit jos käy niin ikävästi, etten pääsekään kouluun, niin voisinhan mä vuoden "loman" pääkaupunkiseudusta ottaa ja tehdä töitä Jyväskylässä :)

    Anonyymi: Nonni, sinne siis! :D Kämpän remppa ei oo ollut mun oma päätös, putkiremppahan se tulla tupsahti kaikille, halus sitä tai ei. Lattia vaihdettiin putkareiden aiheuttaman vesivahingon takia :) Koska urakoitsija oli mulle muutama sata euroa velkaa ihme mokistaan, niin pistettiin virolaiset tasottamaan seinät ja muutenkin puunaamaan kämppää - sen arvo nousee ihan silmissä! Ja koska seinät on nyt tasotettu (=kitattu ja vedetty valkosiksi) niin on hyvä aika heittää vähän uutta maalia kehiin, kun ne kuitenkin pitäis uusiksi maalata :) Ja asuntohan on mun oma, joten kaikki tällanen on kotiin päin sitten siinä vaiheessa kun asuntoa haluan myydä. Oon kyllä pohtinut, että tätä en pitkään aikaan pistä myyntiin, koska on niin helmi täydellisellä paikalla!

    Marke: hahaha jooo, noita tuli myös maisteltua ja urakalla juhannuksena :) voin sanoa, että täydellistä on tuo suomalainen kesäruoka<3 ja myös ne ihanat järvimaisemat, joita vilisee joka paikassa hieman pohjosempaan ajettaessa! Ens vuonna sitten, ehkäpä ;)

    Anonyymi: aikalailla tuli vastaus tuossa edellä toiselle anonyymille :) Ja mahdollinen muutto Jyväskylään tulisi olemaan vain väliaikainen 1-2v, joten omaan kämppään takaisin muutto muutaman vuoden jälkeen olisi taas edessä :)

    VastaaPoista
  7. Päivitystä kaivataan! Uutta taustaa, banneria, "minä" kuvausta.... Uusia tekstejä! :)

    VastaaPoista
  8. Anonyymi: Tänään pitäis tulla! Iltavuoro nääs.. ;)

    VastaaPoista
  9. Minustakin tuntui hassulta kun täällä ei juhlittu juhannusta, mutta korvattiin se muutaman ruotsalaisen kaverin kanssa istumalla koko lauantai Central Parkissa piknikillä ja minijuhannussalkokin oli mukana! :)Plus läheltä löytyi sitten illallispaikaksi IHANA eurooppalaisravintola, jossa oli niiiiin hyvää skandinavialaista ruokaa. Namnam. Eli jee juhannus oli sittenkin!

    VastaaPoista
  10. Susette: Mut juhannus sekin oli, erilainen vain :) Ja arvaappa vaan kuinka paljon odotatkaan ens vuoden juhannusta: järviä, aurinkoa, koivuja, kokkoja, saunaa ymsyms! tuli vesi kielelle kun ees luin sanan skandinavialaista ruokaa, en tiedä miks :D kokoajanhan mä sitä täällä Suomessa vetelen!

    VastaaPoista

Jätäppä kommenttia, ihan mitä vain :) asiallista kuitenkin, kiitos!