10.7.2009

Hamam, always on my mind

Nonni, vihdoinkin sain aikaseksi laittaa noi kuvat koneelle ja järkättyä aikaa vähän pidemmällekin matkakertomukselle :) Anteeks, että viikko kerkesikin jo vierähtää ennen tätä..

Meillä on Sofian kanssa ollut nyt noin viiden vuoden ajan tavoitteena joka kesä tehdä joku pieni irtautumismatka ulkomaille; kauheesti ollaan yritetty kierrellä eri maita, mut jotenkin ollaan jumiuduttu tohon Turkkiin (nyt kyllä oli VIHON viimeinen kerta, ollaan jo liian vanhoja siihen menoon). Tänä vuonna matkakohteena toimi taas se tuttu ja "turvallinen" Alanya.

(Voisin vaikka selostella tästä meijän lomasta päivä kerrallaan kuvien kera. Huhhuh, nyt tulee PAAAAAALJON paaaljon oikein lumoavia kuvia! enjoy.)

SATURDAY
Lento lähti vasta iltapäivällä Helsingistä Antalyaan, jonka vuoksi oltiin perillä hotellilla myöhään puolen yön jälkeen -> tuntuu että ilta ja muutenkin koko päivä ois mennyt hukkaan. Ei me muuta tehty kun vähän chillattiin partsilla oliivien ja viinin kanssa ja sitten mentiin nukkumaan yök niin epämukaviin ja hiostaviin sänkyihin.

SUNDAY
Tiedättekö sen olon ulkomailla kun herää ensimmäisenä aamuna ja vaan kattoo matkakumppaniaan silleen "UUUUUU" missä me oikeen ollaan ja kummatkin on tosi innostuneita? :D no, sellasina me sitten hipsittiin meidän hotellin aamupalalle, tehtiin nopea analysointi muista hotellin asukeista ja mahat täynnä heti altaalle rusketusta hankkimaan. Sofia sitten tosiaan otti ton rusketuksen hankkimisen vähän liiankin kirjaimellisesti ja palo aivan tulipunaseksi. Oli pakko mennä siinä iltapäivän aikaan huoneeseen viilentymään ja sitten Sofkulta tulikin iso itku, koska sitä sattu ja poltti joka paikkaan niin paljon. Päätettiin sitten, että ei palamiseen mikään muu auta kun viina ja siitähän se rankkaviikko sitten lähtikin. Partsilla oli hauskat alottelut, satamassa mielenkiintoiset pussikalja-istuskelut ja tietty sitten täyty käydä koluumassa kaikki isoimmat baarit ja klubit. Kuvia kateltaessa muistettiin, että käytiin sitten yöllä jollain ihme kännikebabillakin, yök :D

MONDAY
Ohhoh, rankan illan jälkeen olohan ei ole mikään mahtava, mutta mikäs sen parempaa kun parannella darraansa altaalla Burger Kingin ruuan kanssa! Illalla käytiin vähän shoppailemassa basaareilla ja tietty sitten syömässä ennen illanrientoja. Oltiin tutustuttu meidän altaalla yhteen suomalaiseen nuoreen mieheen ja sen kanssa lähettiin tanssahtelemaan illan pimetessä. Tää tais olla ainoo ilta, jollon nousin vanhojen aikojen kunniaksi pöydälle tanssimaan :D Villelle tuli tosi paha olo kesken kaiken ja me sitten jäätiinkin Sofian kanssa kahestaan. Huhhuh, että turkkilaiset miehet ei kyllä ymmärrä sanaa EI! jotenkin ihmeellisesti jouduttiin sellasten päälle 50v klubin omistajien kynsiin, jotka tarjos kaiken ja osti ruusuja, mut mä en voi käsittää sellasta, että jos sä tarjoot naiselle jotain, niin sä myös oletat että oohh nyt kyllä heruu. ÄRGH! no, ilta päätty kuitenkin hyvin ja humalaisesti.

TUESDAY

Taas peruskaavan mukaan altaalle nukkumaan ja Cosmoja lukemaan. Meidän opas kehu meille tosi paljon turkkilaista saunaa, Hamamia, ja me sitten hyväuskoisina blondeina päätettiin tehdä pieni retki sinne. VIRHE, A BIG MISTAKE! okei, ensinnäkin meitä tuli hakemaan joku ihme pick-up kyyti, joka vei meidät jonnekin vuorille Hamamiin. Siinä vaiheessa alko jo vähän kaduttamaan.. Turkkilaiset karvaiset miehet johdatti meidät pukkareihin ja sieltä matka jatku saunaan. Meillä oli tarkat minuuttimäärät, kuinka kauan piti missäkin saunassa tai altaassa istua. HRRRRRrrrr menee oikeen kylmät väreet kun kelaan niiden altaiden likaisuutta; veden pinnassa lillu ihmisten kuolleita nahan paloja ja jotain ihme sylkipalloja!! Tän jälkeen oli pesun vuoro. Ihmiset makas sellasella ihme marmoripöydällä ja niitä tai siis meitä hinkattiin jollain patalapuilla ja sen jälkeen upotettiin vaahtoon. Mulla oli sellanen fiilis, että asiakkaat oli nautoja, joita pestiin karsinassa :D pesun ja hinkkauksen jälkeen iho tuntu pehmeemmältä ja ehkä vähän puhtaammalta niiden lika-altaiden jälkeen. no, sitten tulikin varmaan tunnin odottelutauko turkkilaisen teen ja kiihkeiden katseiden kera. Huomattiin Sofian kanssa, että hieronta, joka oli loppusilaus hamamiin, kesti muilla asiakkailla max. 20min mutta yllätysyllätys, meidän hieronta kesti 1h 15min! Ja vaikka sanottiin saapuessamme, että me halutaan sitten naishierojat, niin ei näkynyt enää muiden asiakkaiden häipyessä naisista häivähdystäkään. Hierontahan itsessään oli tosi kiva sen 15min kun se keskitty ihan normaaleihin paikkoihin kuten selkään, mut se loppu aika olikin pelkkää nivusten hiplailua, hyi saatana, saanko oksentaa. Sofia sitten huuskin siinä keskivaiheessa "stop it" ja mäkin yritin kokoajan kiemurrella siinä pöydällä, ettei se päässyt koskettelemaan joka paikasta :s Me oltiin niin paniikissa kun huomattiin, että ne kierot ällöt miehet oli oikeesti hoitanut kaikki muut asiakkaat pois nopeasti alta ja sulkenut ovet ja ns. piti meitä siellä vankeina!! hieronnan jälkeen haluttiin heti lähteä kotiin ja suihkuun, mutta meillä ei kummallakaan toiminut puhelimet, eikä ollut mitään hajua missä oltiin, joten ne limaset miehet vielä heitti meidät hotellille. Meidän koko ilta meni pilalle ton takia, oltiin yhteensä Hamamissa 5 tuntia, joka ei missään tapauksessa ole normaalia! Käytiin vielä ihan äkkiä ja vihasina syömässä ja sen jälkeen heti nukkumaan pahat muistot hamamista pois.

WEDNESDAY
Aamu alkoi perinteisellä 5 tunnin makoilulla altaalla, jonka jälkeen käytiin pikkukävelyllä Alanyan linnassa ja satamassa, kaunista :) Eipä me muuta kun vaan otettiin rennosti jossain pikkupubeissa aluksi ja loppuillasta jotenkin kummallisesti eksyttiin vaahtobileisiin. haha hauskinta (ehkä kuitenkin ällöttävintä) oli se, kun katosta alko vaahtoa tursuamaan, niin yhtäkkiä lanteilla oli ainakin 5 paria karvasia kätösiä; heti kun "silmä vältti" niin ne käy käsiks.. Hotellialtaalle mentäessä tavattiin uusia suomalaisia, joiden kanssa sitten hengailtiinkin aika pitkälti loppuloma.

THURSDAY

Uudet suomalaiset pojat oli heti aamulla aikasin altaalla ja alettiinkin sitten juttelemaan niiden kanssa. Paljon löyty yhteisiä tuttuja, oli ex-poikaystäviä, vihamiehiä, hyviä kavereita, bloggaajia yms. Sofialla alko mennä hermot kun me vaan puhuttiin kokoajan facebookista ja blogeista yms (on muuten ihan sika hauskaa, että yks niistä pojista ties kaikki "suosituimmat" blogit ja kun kerroin, että mäkin kirjotan blogia, niin se osas heti kysyä kaikkia blogikysymyksiä ja halus tän mun blogin nimen. Toivottavasti et Jerry löydä mua täältä :D!). Illan hämärtyessä mentiin kaikki poikien parvekkeella polttamaan vesipiippua, en oikeen ymmärtänyt sitä sen ideaa? Onks se vaan se hyvä maku? Jos on, niin miksei vois vaikka syödä karkkia jonkun tollasen sijasta? no ihan sama. Ennen kaupungille lähtemistä käytiin hotellin häpiksillä ja siellä vähän hiprakassa tutustuin kahteen ruotsalaiseen hoitsuun, joiden kanssa sovittiin illallistreffit perjantaille. Happy hour:in jälkeen lähdettiin kello-ostoksien kautta syömään maailman parhaaseen rantaravintolaan! NAMM! masut täynnä ihan täydellistä pastaa oli jotenkin epämukava bilettää, joten päätettiin mennä hengailemaan partsille poikien kanssa. Nukkumaan :)

FRIDAY

Oltiin koko matkan ajan suunniteltu, että perjantai on meriretkipäivä. No, tottakai aurinko ei paistanut ollenkaan perjantaina ja muutenkin oli tosi nihkeetä, joten päivä merellä jäi tällä kertaa väliin. höh. No me shoppailtiin laivamatkarahan edestä ja käytiin illalla niiden ruotsalaisten hoitsujen kanssa syömässä. Viimesen illan juhlimiset suoritettiin aika pitkälti kahdestaan meidän huoneessa ja ehkäpä tää perjantai oli jopa kivoin ilta kaikista! :D tietty käytiin illalla taas tarkastaa parin klubin meno, mut ei me jaksettu sitä et ihmiset laattailee kaduilla ja tyttöjen vesirajat vilkkuu joka paikassa, joten mentiin kahdestaan viettämään kikatusaikaa lähikebabille. Ja vähän humalapakkailua..

SATURDAY

Lento takasin Suomeen lähti kasin aikoihin illalla ja hotellihuone piti luovuttaa jo klo 12, joten päivä meni shoppailessa, syödessä ja hotellin aulassa nukkuessa. Lentomatka Suomeen oli mun elämän jännittävin ikinä; ukkosti ja salamoi niin pirusti! Oli niin hieno fiilis olla salamoiden yläpuolella ja nähdä kun ainakin kolmessa eri kohdassa salamoi samaa aikaa. Sofia oli ihan paniikissa ja suuttu mulle, kun olin niin innoissani tosta ukkosnäkymästä! ja home sweet home yöllä, Cory oli siivonnut ja sytytellyt kynttilöitä, joten oli tosi kiva tulla kotiin ruskeena ja väsyneenä.

(päätinkin muuten, että tähän postaukseen tulee ainoastaan pari havainnollistavaa kuvaa ja sitten teen erikseen pelkän kuvapostauksen :) ja tän kirjotuksen tarkotuksena ei todellakaan ole dissata turkkia tai turkkilaisia miehiä, ilmasen vaan mun mielepiteen. Pari vuotta takaperin olin vielä ihan innoissani turkkilaisista miehistä, mut nyt jotenkin niiden tunkeilevuus ja töykeys menee mulla ainakin yli äyräiden. Ja eihän kaikki aina oo samanlaisia, joten tyhmä yleistää mutmut..)