8.4.2010

100 things about me

Mulla on ihan hirveen tylsää ja tässä blogeja lukiessa on osunut monestikin silmään "faktoja"-postaukset. No kai munkin on sit pakko, ei kai tässä parempaakaan tekemistä ole näiden hiljaisten puhelintaukojen välissä!

1. Mun nimi on Jannina, toinen nimi Christina
2. Oon ruotsinkielinen
3. Täytin pari viikkoa takaperin pyöreitä
4. Olen mennyt 6-vuotiaana kouluun
5. Mua on koulukiusattu siitä, että oon ollut muita vuoden nuorempi
6. Ja ehkä vähän normaalia vilkkaampi..
7. Pienenä mulla oli oranssit hiukset ja ihan superpaljon pisamia ja kaverit kutsukin mua Pepiksi
8. Mulla oli pikkutyttönä kaksi mielikuvituskaveria, Punainen Sarvi ja Valkoinen Sarvi. Mä keksin ne yhdestä piirretystä, jossa leijaili sellasia velhoja, jotka näytti aivoilta :D Leikin mun Sarvien kanssa aina yksin metsässä ja naapurit ja kaikki muutkin piti mua ihan pimeenä.
9. Mulla on 6 nuorempaa sisarusta.
10. Mun vanhemmat erosivat kun olin 7-vuotias.



11. Oon töissä hotellin myyntipalvelussa ja jostain kumman syystä nautin työstäni tosi paljon!
12. Rakastan puhua eri kieliä
13. Osaan suomea, englantia, ruotsia ja saksaa ja sitten on espanjan ja ranskan alkeet jotenkin hallussa.
14. Olin koulussa yllättävän hyvä vaikka en ikinä pysynytkään aloillani enkä oikeen lukenut tai panostanut koulun käyntiin (tyhmä minä)
15. Haluan ihan suunnattomasti opiskelemaan tänä syksynä!
16. Mua kiinnostaa kulttuuri, kirjoittaminen ja media ja niiden parissa haluaisin työskennellä tulevaisuudessa.
17. Mua kiehtoo opiskelu ulkomailla - PALJON.
18. Oon maailman huonoin kokki, jonka vuoksi oon harkinnut kokkikursseja
19. Haluisin oppia soittamaan kitaraa, jotta voisin laulaa kauniita ballaadeja nuotion ääressä Sarville.
20. Laulan ihan joka paikassa ja yhden poikaystävän kanssa se koituikin meidän suurimmaksi riidan aiheeksi :D



21. Kollegatkin on joutunut sanomaan mulle monesti, että nyt hiljaa, kun en itse edes huomaa ulisevani, vinkuvani ja mutisevani laulun muodossa joka hetki.
22. En vois elää ilman musiikkia.
23. Olen osallistunut Idolsiin yhden "et uskalla"-lauseen yllytyksestä. Sen jälkeen mun isoisoäidin Marttaystävät alkoivat luulla mua Anna Abreuksi..
24. Käytän sanaa lol ihan liian usein - kypsää.
25. Myös lolettaa on yksi sanavarastoni peruspilareista. (Tiedättekö, kun jännittää ja vähän tekee mieli nauraa ja on tosi vaikeeta olla päästämättä jotain eriskummallisia hihkaisuja..)
26. Aina kun nään työpuhelimesta, että soitto tulee Jenkeistä, eli suuntanumerona on +1, niin innostun jostain syystä ihan ylipaljon ja alotan idioottimaisen smalltalkkauksen ja asiakkailla menee täysin hermot muhun
27. Kysyn myös vahingossa hirvein usein asiakkaalta, "kuinka voin auttaa"-fraasin sijasta "mitä kuuluu"
28. Rakastan amerikkalaista kulttuuria, sitä että kaikki hymyilee ja on ystävällisiä (tai siis esittää)
29. Mulla on kamala kaipuu Kaliforniaan.
30. Ja ihan mieletön ikävä Annaa. Ja Gubbenia. Ja pikku-Gummania.



31. En tiedä olenko menossa takaisin tämän vuoden puolella.
32. Mä harkitsin vakavasti omatoimista opiskelua Los Angeles City Collegessa pitkän aikaa, otin jo kaikista Kelan-tuista yms selvää, mutta sysäsin idean sivuun ainakin vähäksi aikaa rahan puutteen vuoksi (senkin putkiremontti..)
33. Oon osallistunut EF:n Cultural Care Au Pair-ohjelman "haastatteluun" ja täyttänyt hakemuksetkin. Aijon työstää valokuvakansion heti kun oon saanut ennakkotehtävät ammattikorkeisiin tehtyä ja sitten miettiä mitä tehdä ton aupair-jutun suhteen.
34. Ai siis mitkä amk:t? Haen HUMAK:in opiskelemaan kulttuurituotantoa ja sitten Metropoliaan elokuvan ja television koulutusohjelmaan. Voi kyllä mieli vielä muuttua tässä kahden viikon aikana, mut tällä hetkellä varsinkin ensimmäinen tuntuu niin mun jutulta! (kiitos Linda avartavasta esittelystä :))
35. En tiedä osaanko enää elää ilman säännöllistä kuukausipalkkaa, joten ajatus opiskelemaan lähdöstä hieman jännittää.
36. Oon aina pärjännyt raha-asioitteni kanssa ja tämä on asia, josta olen ylpeä. Toivotaan ettei kuppi käänny missään vaiheessa nurin..
37. Mun isä on mun sankari, kaikkein paras. Ihanin kaikista.
38. Mun suvussa melkeinpä kaikki on eronnut, jonka takia mä oon oppinut arvostamaan avioliiton merkitystä. Naimisiin ei mennä niiden lasten takia, ei rahan takia, ei kenenkään painostuksesta eikä myöskään siksi kun on pakko. Kun mä jonain päivänä naimisiin menen, niin teen sen vain ja ainoastaan rakkaudesta ja toivon hartaasti, että se kestää ikuisesti.
39. No joojoo, oon ihan ällöttävän yökkö romantikko.
40. Ja oon hiukan ihastunut tällä hetkellä :)



41. Kun oon ihastunut, oon superärsyttävä. Laulan busseissa, kävellessä, vessassa, töissä.. Ja hymyilen kokoajan. Ja oon ihan ylipositiivinen ja pirteä. Ja kaikilla menee hermot muhun!
42. Oon muutenkin ihan hyperaktiivinen aina ja vähän rauhallisemmat ihmiset ei välillä voi sietää mua.
43. Puhun aika-ajoin hieman rivoja.
44. Mutta oon silti perusluonteeltani kiltti ihminen.
45. Vaikka onhan sitä vähän tultu hölmöiltyäkin..
46. Mulla on ollut yksi vakava suhde, joka kesti vuoden.
47. Yksi syy tän suhteen kariutumiseen oli WOW (world of warcraft) ja mä en nyt pelleile, se oli hyvin vakavaa.
48. Mulla on vahingossa ollut tyttöystävä.
49. Tykkään silti ihan vaan pojista.
50. Pojat/miehet näyttää älyttömän hyviltä pelkissä pyjamahousuissa.



51. Miehet, jotka työskentelee lasten kanssa saa mun jalat veteliksi.
52. Musta tulee lauantaina kummitäti ja mä oon aivan täpinöissäni!
53. Muhun on iskenyt ihan kauhee vauvakuume ja mä oon se pelottavan innokas täti, joka lepertelee ja vilkuttelee kaikille vauvoille ja lapsille :D
54. Haluan asettua aloilleni ja keskittyä elämääni ja tulevaisuuteeni.
55. Toivon saavani lapsia.
56. Tiedän, että musta tulee hyvä äiti. Aijon panostaa äitiyteen täysillä.
57. Mulla on hirveä liuta poikien nimiä mietittynä valmiiksi, apua.. :D
58. Ja nyt sai riittää nää lapsi/vauvapuheet!
59. Mulla on loppujen lopuksi aika vähän kavereita, mutta muutama hyvin tärkeä ystävä.
60. Mulla meni sukset ristiin yhden hyvän ystävän kanssa vuosia sitten ja se vähän harmittaa.



61. Mä oon huomannut olevani riippuvainen muiden ihmisten läheisyydestä.
62. Se ei ole kivaa.
63. Jos ei tarvitsisi aamuisin mennä töihin, voisin viettää suihkussa koko päivän - rakastan lämmintä vettä!
64. Avokado on taivaallisen makuista.
65. Kaikki tomaattimössöt on mun suurta herkkua.
66. Vihaan sinihomejuustoa ja maksamakkaraa.
67. Sofia yrittää aina piilottaa mun leipään jompaakumpaa noista..
68. Aloitan muuten joka maanantai "kesä kuntoon"- kuurini uudestaan
69. Kestän päivän pari, sitten tekee mieli salmiakkia tai pastaa ja hups.
70. Mä aina vitsailen mun "kesäkunnosta" ja Sofia nauraa epätoivoista naurua, koska joutuu katselemaan "kato, oon raskaana"-pullistuksia melkeinpä joka päivä.



71. Tänään juoksin töihin (3km) ja nyt nolottaa olla lenkkivaatteissa täällä.
72. En liiemmin harrasta liikuntaa - this is a big shame.
73. Paitsi nyt kevään koittaessa alan lenkkeilemään ja hankin pyörän, jolla voin polkea töihin.
74. Haluaisin olla pari kiloa laihempi.
75. Vaikka jotkut tykkääkin muhkummasta!
76. Ja niitähän multa löytyy.
77.  Olen hypännyt benjihypyn.
78. Ja pyöräillyt kaverin kanssa alusvaatteissa Veikkolan läpi
79. Olen saanut baarissa 3 iskua tuopista silmäkulmaan sen takia kun kehuin lyöjän hiustenpidennyksiä (ja vähän ehkä lauloin niistä..)
80. Siitä on jäänyt ikuinen arpi - lasinsiru silmäkulmaan.



81. Kesäisin olen tehnyt festari-hommia myynnin merkeissä
82. Olen myöskin ollut seksimessuilla töissä - oli kuulkaas mielenkiintoinen työviikonloppu :D
83. Mä haluan aina olla paras, kun kyse on työnteosta.
84. Nyt en kuitenkaan jaksaisi olla töissä, koska mua sattuu selkään ja mulla on rumat lenkkitohvelit (sori soffu haha)
85. Rakastan Ikeaa ylikaiken!
86. Harvemmin ostan mitään kauhean kallista, laadukasta tai kestävää
87. Haluaisin olla paljon ekologisempi ja oppia esimerkiksi kierrättämään
88. Tykkään käydä kirppareilla, mut mun mielestä siellä aina haisee..
89. Olen kauhea Ulla Taalasmaa: Jos kuulen, että auto ajaa mun talon parkkipaikalle, niin kurkin sälekaihtimien välistä kuka sieltä tulee.
90. Googlettelen liiankin usein kavereiden/tuttujen/puolituttujen/asiakkaiden nimiä.



91. Ja jos jossain on poliisi/ambulanssi/paloauto, jään kyyläämään - mua kiinnostaa kaikki "skandaalit"
92. Blogin kirjoittamiseen ryhtyessä en olisi ikinä kuvitellut, että tätä lukisi tuntemattomatkin!
93. Tästä on tullut osa mun arkipäivää
94. En pistäisi pahitteeksi, jos heittelisitte niitä kommentteja vähän useammin ;)
95. Mä haluan koiran!
96. Mutta en hanki koiraa ennen kun mulla on mies.
97. Ehkä se koira tässä muutaman vuoden sisään onnistuu.
98. Ja mies myös ;)
99. Katsotaan nyt mihin soppa etenee.
100. Te ootte parhaita!

15 kommenttia:

  1. Onnea kummiudesta :) Minäkin suorastaan hihkuin silloin kun kysyttiin kummiksi, vaikken oo pidelly kummipoikaani kertaakaan, mutta sitäkin innokkaammin ootan Suomeen paluuta! Ja ai niin, plus

    101. Faktapostaukset tosiaankin lolettaa ;) (Siis ne hauskat faktat)

    Ja missä oot käyny kengurun kans kavereemassa..?

    VastaaPoista
  2. mä oon joskus sun jenkki-juttuja kommentoinu, ainaki gummania :) mutta nyt kommentoin että oot sulonen!

    VastaaPoista
  3. aika hauska! :D vaik olishan sul ollu vaik mitä muutaki kerrottavaa;)

    -Saaramara-

    VastaaPoista
  4. Susette: Kiitos :) Mun mielestä se on niin suuri kunnia ja osoittaa ehkä vähän luottamustakin sun osaan! Onko sun kummilapsi minkä ikäinen? ja eihän siihen enää pitkä aika oo, kun pääset vaavia heijailemaan :)

    Loletus on kaikkein paras tunne :D

    Se ei oo kenguru vaan wallabi ;) vähän niinkun ne jenkkijugurtit, on muuten aivan törkeän hyviä! Gubbenin koululla oli vuosi sitten tollanen animal show ja siellä käytiin paijailemassa kaiken maailman elukoita.

    Anonyymi: Gumman on ihan paras, niin valloittava pieni neiti, etten yhtään ihmettele, jos oot gummania kommentoinut ;) ei vaan, mä niin tykkään vastailla kommentteihin, joten ne on jatkossakin erittäin tervetulleita :) ja apua, oih. kiitos!

    Mara: No olishan mulla ollut vaikka mitä, kaapit täynnä luurankoja, mutta päätin säästää viattomat silmät ja korvat niiltä ;)

    VastaaPoista
  5. Hauska postaus, vaikutat sika hyvältä tyypiltä :)

    Oli pakko kommentoida, koska itse kanssa haen nyt ihan samoille linjoille ja kouluihin minne sä, Humak kulttuurituotanto ja Metropolia tv-ja elokuva. Ennakkotehtävien kanssa painimista ens viikkoon saakka ;) Tsemppiä!

    -Nelli

    VastaaPoista
  6. Onneks olkoon kummiudesta täältäkin :D Mullekki oli kyllä kunnia päästä mun kummipojan kummiks :) (hauskasti oon mun kummitädin pojan kummi :D) harmittaa vaan kun ne asuu niin kaukana :/

    Oli kiva lukee sun faktoja :D näytti siltä et sulla ei tuottanu ongelmia saada kasaan 100 faktaa :D ja vieläki varmaan olis löytyny :D

    VastaaPoista
  7. Joo, niin minustakin, ja kaiken lisäksi tuntui heti paljon aikuisemmalta kun on KUMMI. Hui, aattele, siis onhan se luottamus, kun annetaan sulle tehtävä olla mukana tän lapsen elämässä :) Mun kummipoika syntyi syyskuun lopulla, eli on reilut puoli vuotta herra vanha, ja suloinen kuin mikä! Ja wallabi, niinhän se olikin! (Voin laittaa moisen erehdyksen syyksi sen, että en ollu juonu aamukahvia ja laitoin toisen sukankin nurinkurin jalkaan ja huomasin sen vasta äsken :D)

    VastaaPoista
  8. meinaatko vielä lähteä auppariksi ef kautta ? ja valmistuuko tuolta tv/elokuvalinjalta toimittajaksi? haha mäkin oon oppinu jo tykkämään suomesta paljon ja suunnitelmat on aika selvät, au pairiks en ainakaan enää lähe ;DD

    VastaaPoista
  9. Jannina senkin pikku apina, nyt munkin varmaa pitää apinoida sua ja tehdä tää! :D Tosin keksin varmaan vaa jotain 20 :D Hei onnee ennakkotehtäviin ja toivottavasti tulee pääsykoekutsuja :)

    VastaaPoista
  10. Nelli: Ai haet vai? Mikä sattuma! :D ehkäpä me sitten istuskellaan syksyllä samoilla koulunpenkeillä :) mulla menee hermot metropolian ennakkojen kanssa, hemmetin sauvakävelijät! Tsemppiä sullekkin :)

    Sini: Kiitos! Arvaa mitä :D Mäkin oon mun kummitädin lapsen kummi hahaha! Onneks vauva on niin lähellä, että sitä voi sitten käydä paapomassa niin usein kun vain mieli tekee :)

    Itseasiassa kun satasen kohdalle päästiin faktojen kanssa, niin mun teki mieli kirjotella vielä toiset sata lisää :D tällä kertaa päätin, että tämä saa nyt riittää!

    Susette: Niin mullakin tuli ihan aikuinen olo, tästä se alkaa! Ja oikeesti tuli myöskin sellanen fiilis, että nyt mä olen esimerkkinä jollekkin ihanalle pikkuiselle ja sen mukaan täytyy käyttäytyä :)

    Nette: Mä en tiedä, sitä täytyy tuumailla :) tv/elokuvalinjalta valmistuu medianomiksi! Voi ei, sulle jäi kauheet traumat siitä Lontoon keissistä! no, pienemmästäkin :D

    Marke: Hei apina, äläs huutele siellä! Mä odotan jo sun faktoja, kirjotat aina niin hyvin ja mä repeilen yksikseni :D kiitos tsempeistä ja sullekkin italian opiskeluun lykkyä :)

    VastaaPoista
  11. "48. Mulla on vahingossa ollut tyttöystävä."

    Miten oot vahingossa tehnyt näin? :D

    Ja siis kehuitko oikeasti niitä hiustenpidennyksiä ja miten toi laulu niihin liittyi :D Naureskelin kyllä tuota naurua. Törkeetä kyl toi lyöminen :/

    VastaaPoista
  12. Ai sulla sama :DD haha!!

    Joo mä aattelinki et sulla ois varmaa tullu toisetki sata kevyesti :D

    VastaaPoista
  13. Anonyymi: Joo, näin pääsi käymään :D Ei ollutkaan poika se. Erehdyin siis luulemaan tyttöä pojaksi, ja hän taisi itsekin niin vähän luulla/esittää, joten mikäs siinä, tekevälle sattuu :D hahaha kyllä tälle nauretaan tänä päivänä!

    Ja mitä tohon kapakkatappeluun tulee, niin vastapuoli oli hyvin ärsyttävä ja haastoi riitaa kokoajan ja mä topakkana tyttönä sanoin, että sulla on kiva tekotukka (tiedän, itse sitä verta nenästäni kaivoin) ja räppää riimittelin pienen laulun niihin liittyen ja sitten tuli pari iskua. Ei ollut kyllä siinä vaiheessa enää kivaa kun juostiin sairaaloita läpi yön ja kun tuli kutsut kuulusteluihin. Nyt ollaan pahoinpitely saatu soviteltua ja korvauksia mulle maksellaan takaisin pikkuhiljaa.. Sellasta :D

    VastaaPoista
  14. Nää sun jutut oikeen _ruokkii_ mun valtavaa kaukokaipuuta ja hinkua päässä muualle! Ku aina välillä tulee masennusitkuparku aikoja ku tuntuu että se haave muualla asumisesta kariutuu ku alan miettiin kaikkee että "no entäs opinnot" ja "no entäs rahatilanne" ym.ym.plaaplaa ja sit aina ku tuun tänne ni sit tulee taas että ihan sama opinnoilla ja se on tiäkkö jotain niiiin parasta terapiaa mulle!:)

    VastaaPoista
  15. Julia: Jos tarpeeksi vaan haluaa, niin kaikki on mahdollista! Oikeesti :) Mä haluan, mutta mä odotan.. Elämä on sitä mitä siitä teet, sua ottaa niin isona päähän, jos mietit nyt asioita liikaa, etkä tee niin kun "sydän sanoo". Ja nuorena on vielä maailma ihan auki, kaikki valinnat on sun käsissäs :) go for it girl! Mä mielelläni autan jossain jos vaan haluut :)

    VastaaPoista

Jätäppä kommenttia, ihan mitä vain :) asiallista kuitenkin, kiitos!